top of page

קיבעון והרגל - פתיחות ושינוי



לפני מספר שנים כשערבבתי את הקפה בקפיטריה, חבר לעבודה אמר לי שאני מערבב הפוך, שאלתי אותו מי קבע שלערבוב נכון יש כיוון והוא ענה הרי ברור שמערבבים בכיוון השעון, ואני שואל למה? מאיפה הקיבעון הזה?

כל השנים הייתי שותה קפה עם 2 כפיות סוכר ולפני מספר שנים החלטתי להפחית לכפית סוכר אחת, בהתחלה היה מר והיום זה כבר מתוק, מדובר בשינוי קטן וזו דוגמא ששינוי אפשרי אם אתה רוצה ובוחר בזה, גם רומא לא נבנתה ביום אחד....

אני אוהב את הצבעים סגול וורוד וכשאני לובש חולצות בצבע הזה יש עדיין אנשים שמסתכלים עליי ולא מבינים איך אני לובש חולצה וורודה הרי זה צבע נשי !!!

אפשר לומר שורוד מזוהה יותר עם הנשים אך זה לא בסדר שגבר ילבש ורוד?, זה צבע מהמם!!!!

לא מעט פעמים אנחנו שומעים את המילים:

מה זאת אומרת הרי זה ברור, לא יכול להיות אחרת , כל מי שאני מכיר עשה כך וכך ....

הקיבעון שעדיין טבוע בנו ותמונת העולם בסטריאוטיפים ולא בבחינה של כל מקרה לגופו, חוסר היכולת או הפחד לבצע שינויים ולהיטמן בהרגלים שלעיתים כל כך גרועים גורמת לנו להישאר מאחור ולא להתקדם בחיים, לשטחיות וחוסר אנרגיה והנעה.

חשיבה בסגול בלבן מכוונת לחיוביות, ליצירתיות, מאפשרת לקבל את השונה והאחר ומובילה ליכולת לבצע שינויים.שינוי הרגל, ולו הקטן ביותר יכול לתת המון !!!

תנסו ותיווכחו, המודעות מתחילה בדברים הקטנים והקבועים שבדרך כלל אנו לא נותנים דעתנו לקיומם כלל וכלל, תתחילו בדברים הקטנים כגון: תשתו בבוקר משהו שונה, תרכשו בגדים בצבעים אחרים, תאכלו אוכל שונה, תישנו בצד השני, תשנו את שעות העבודה לתקופה מסויימת וכו'

שינויים קטנים גורמים בסופו של דבר לשינויים גדולים היות והמחשבה שלנו מתרגלת לשינויים ויוצאת מהקיבעון.

אפשר לומר שאם נחשוב בסגול בלבן ולא בשחור ולבן ניווכח ביופי של החיים

ובמתנה שקיבלנו – החיים.

כל שינוי של הרגל יכול לחולל שינוי גדול בחיים. בידי כל אחד ואחת מאיתנו היכולת וההזדמנות לשנות הרגלים זו הבחירה שלנו והחלטה שלנו, אז קדימה ....

הרגלים זקוקים לשבירה ושינוי. כדאי לפרוץ מבעד לשגרתיות שלנו ולחשוב שנית על המטרות בחיינו. לנסות דרכי חיים חדשות. גם אם במציאות המיידית לא יהיו שינויים של ממש, הניסיון לשנות יוסיף רעננות ושמחה לחיים.

שינוי שנעשה לנו בכפייה מהווה איום אך שינוי שנעשה על ידינו הנו הזדמנות, אז קחו את ההזדמנות בשתי ידיים ותנועו קדימה לעבר האופק ..

לעיתים אנחנו נותנים למוח שלנו לפעול אוטומטי מבלי להשתמש בדמיון שלנו, הרי בכל אדם יש ניצוץ יצירתי ואנחנו רק צריכים להשתמש בו.

חשבו אחרת, שונה, מחוץ לקופסא הביטו מנקודות מבט שונות, הקשיבו לדעות של אחרים וזכרו- מוח של אדם הצליח להמציא את הבלתי אפשרי בזמנו: להנחית אדם על הירח, המציא את המטוס והמכונית, המציא את הטלפון הנייד, תכנן את המחשב ועוד אינספור דוגמאות לרעיונות יצירתיים שנראו כבלתי אפשריים בעבר והיום הם חלק בלתי נפרד מחיינו וזה נראה כל כך פשוט ...

המציאות הוכיחה שגם מה שנראה בעינכם בלתי ניתן להשגה, הזוי ככל שיהיה, הוא אפשרי ועוד איך.... למעשה אין כמעט דבר בלתי אפשרי!

אם תתרגלו לחשוב שדברים לא ניתנים לעשייה ולשינוי אתם לעולם לא תצאו מאזור הנוחות שלכם בכדי להשיג אותם. אנשים רבים נכנעים להרגלים כיוון שזהו המצב הנוח ביותר עבורם, בין אם זה כעס ועצבנות על דברים פעוטים ובין אם זה הרגלים אחרים, הרגלים יכולים להיות אמנם נוחים אך גם מסוכנים מאוד כיוון שהם יעכבו אתכם מלהשיג את מטרותיכם.

חשבו מה הייתם יכולים להשיג בחייכם אם הייתם מתמידים בהשגת השאיפות שלכם כמו שאתם מתמידים עם ההרגלים שלכם .

נסו להרגיל את עצמיכם להרגלים אחרים טובים יותר כמו: חשיבה חיובית, רוגע ושלווה, חוסר קנאה וטינה, סליחה, פרגון והומור.

למעלה מ-80% מאוכלוסיית העולם הם אנשים שהתרגלו למצב שהם לא רוצים להיות בו, אז למה אתם מחכים.....

אלברט איינשטיין הגדיר אי שפיות = "לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות", אז מי אנחנו שנתווכח איתו ..

סגול בלבן כי החיים לא שחור ולבן

מאיר גז

מאמרים

מאמרים מומלצים
מאמרים אחרונים
ארכיון
תגיות
No tags yet.
עקוב אחרינו
  • Facebook Basic Square
bottom of page